Το πρόγραμμα χωρίζεται σε δύο κύκλους. Ο κάθε κύκλος αποτελείται από 12 μαθήματα και η διάρκεια του κάθε μαθήματος είναι 45 λεπτά.



Έναρξη νέων τμημάτων 25 Σεπτεμβρίου 2018!!


Για περισσότερες πληροφορίες καλέστε στα τηλέφωνα 2310.422.885 & 2310.422.742.

Μουσικούλα

Loading...

18/9/12

H πρώτη μουσική προπαιδεία- Edgar Willems

   O E. Willems, καθηγητής στο Μουσικό Ωδείο της Γενεύης, γνώριζε σε βάθος το έργο του Dalcroze και δίδασκε τις απόψεις του στους φοιτητές του. Ανέπτυξε μια μέθοδο βασισμένη πάνω σε έρευνες για την παιδική ψυχολογία. Υποστήριζε ότι η μουσική παιδεία αρχίζει από την κούνια. Ότι το παιδί είναι ευαίσθητο σε κάθε μουσικό ερέθισμα μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον- νανουρίσματα, ταχταρίσματα, παιγνιοτράγουδα- και πίστευε ότι το παιδί πρέπει να ασκηθεί στο τραγούδι και το ρυθμό΄πριν ασχοληθεί με ένα όργανο. Έτσι επισήμανε την ανάγκη για μια μουσική προπαιδεία στην προσχολική ηλικία. Υποστήριζε ότι τα μικρά παιδιά πρέπει να έχουν την δυνατότητα να έρχονται σε επαφή με την μουσική όσο νωρίτερα είναι δυνατόν και καθόρισε την ηλικία των 3 ετών σαν καταλληλότερη.
   Η πρώτη επαφή με τη μουσική έχει ως στόχο να ξυπνήσει την αγάπη για τον ήχο και την ρυθμική κίνηση. Τα παιδιά ακούν και μιμούνται μεγάλη ποικιλία ήχων, από οποιαδήποτε ηχητική πηγή, και μαθαίνουν να παρατηρούν όλα τα ακουστικά ερεθίσματα. Έχει μεγάλη σημασία οι δραστηριότητες των παιδιών να γίνονται ελεύθερα, χωρίς εξαναγκασμό, γι' αυτό ο παιδαγωγός ακολουθεί με ευελιξία τα παιδιά.
   Η εξοικείωση με τις βασικές μουσικές έννοιες και με τις λέξεις που τις εκφράζουν είναι σημαντική στην προσχολική ηλικία. Ο Willems επισημαίνει ότι οι έννοιες- ένταση, χροιά, τονικό ύψος, διάρκεια- πρέπει να ξεκαθαριστούν από την αρχή. Επιπλέον,υποστηρίζει ότι η άσκηση της ακοής είναι παρούσα μέσα από παιχνίδια όπου πρέπει το παιδί να ταιριάξει ήχους, να μιμηθεί ήχους, να μαντέψει ήχους, να σχεδιάσει τις ηχητικές κινήσεις με γραφικά σύμβολα.Ο μουσικός ρυθμός είναι η αίσθηση της ροής του χρόνου. Αυτή η αίσθηση βιώνεται μέσα από την κίνηση του σώματος. Η κίνηση του σώματος συνδέει την αίσθηση του χρόνου με την αίσθηση του χώρου.
   Τέλος, τονίζει ότι ο στόχος της προσχολικής μουσικής αγωγής είναι να ξυπνήσει στο νήπιο την αγάπη για τη μουσική. Είναι πρωταρχικό να μάθει το παιδί να ακούει για να αγαπήσει τον ήχο και τη μουσική. Πρόκειται επομένως για την δημιουργία μιας νοοτροπίας απέναντι στα ηχητικά φαινόμενα της ζωής μας. '' H ανάπτυξη της ακουστικής παρατήρησης θέτει τις βάσεις για την ακουστική φαντασία, που οδηγεί στην εσωτερική ακρόαση και αποτελεί την προϋπόθεση για μια έξυπνη ακρόαση''.

Πηγή: Καραδήμου- Λιάτσου, Η πρώτη Μουσική Προπαιδεία, Edition Orpheus

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου